close
غير مصنف

النهاية البشعة والمر.عبة للملحدة نهي سالم كامله للكبار فقط

النهاية البشعة والمر.عبة للملحدة نهي سالم كامله للكبار فقط 🔞
بتاريخ 14-5-2014 ظهرت لنا واحدة اسمها دكتورة نهى في برنامج صبايا الخير للإعلامية ريهام سعيد، واللقاء دا كان بناء على طلب دكتورة نهى إنها تظهر معاها في برنامجها، وكان طلبها إنها عايزة تتكلم في موضوع مهم لإنقاذ المجتمع ككل، وإن بعد الحلقة دي الناس هتشكرها لإنها نورتهم وخلتهم يشوفوا الحقيقة، وده طبعا من وجهة نظرها الخاصة، وأول حاجة لفتت نظر الإعلامية ريهام سعيد.إن دكتورة نهى مخبية وشها.على الرغم إنها مش منقبة ولا محجبة أصلا، فسألتها إنتي ليه مخبية وشك؟ فردت عليها إنها خايفة على نفسها من القتل زي ما حصل مع فرج فودا، وإنها مش عايزة تكشف عن هويتها، وحد يعرف هي مين؟ وكمان حفاظا على مشاعر أسرتها وأولادها، لإن الكلام إللي هتقوله ده هيضايقهم جدا علشان هما متدينين، وبدأت تشرح أسباب طلبها، وإنها عايزة تصحح مفاهيم الناس عن الإسلام. وإن مفيش حاجة اسمها سيدنا جبريل وإن دا وهم وطالما مفيش سيدنا جبريل إذا يبقى الدين الإسلامي هو دين غير صحيح.

وده طبعا رأيها الشخصي وكملت وقالت إن سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم كان رجل زكي ومفكر وعبقري ورجل حرب، وإنه هو إللي قلف القرآن وحشاه طبعا، وقال كمان إن ربنا لم يتكلم نهائي، ولم يرسل أي روسل، وطبعا كلامها استفز ريهام جدا، فحصل مشد كلامية بينهم، فحصل تطاول من الدكتورة نهى على الإعلامية ريهام سعيد، وزاد التوتر والحدة في الحوار ما بينهم. فبالتالي ريهام طردتها من الحلقة وهي خارجة، كان صوتها عالي وبتكلم بوقاحة وبتقول لريهام مش مسموح لك إن بتتكلمي مع الدكتورة نهى بالشكل ده؟
أنا الدكتورة نهى وبسبب كده الدنيا كلها عرفت اسمها ولكن لسه الغموض يحوم حواليها، والحلقة دي استفزت المشاهدين من وقحتها وطريقة كلامها واستهانها بالقرآن والتطاول على رسول الله صلى الله عليه وسلم، وفضل الموضوع حديث الرأي العام لفترة طويلة، ودكتورة نهى اتعرفت هي مين؟ والناس بدأت تطردها في الشارع، وعشان كده استخبت واختفت عن الأنظار وقت كبير بسبب تهديدات القتل إللي كانت بتوصل لها.ولبست النقاب تاني.

بس المرة دي مش علشان رجعت عن أفكارها المريضة. لأ ده علشان تحمي نفسها من ألسنة الناس، وخوفها الشديد ليتم قتلها وتمر الأيام والناس تبدأ تنساها وترجع واحدة واحدة لحياتها الطبيعية تاني، وعملت بعدها حملة اسمها ما ترميش على الأرض، ولكنها لسه مستمرة على نفس فكرها ومفاهيمها، بل إنها بقت أسوء، يعني ما اكتفتش بإن أفكارها المتطرفة تكون لنفسها وبس.دي بقت تتكلم في كل مكان عن أفكارها المسمومة.وعاوزة الناس كلها تتبع أفكارها، طب هي مين أصلا دكتورة نهى؟ هي نهى محمود سالم اتولدت سنة 1960 في محافظة الإسكندرية؟ اتعلمت لحد ما حصلت على شهادة الطب البشري واشتغلت في التأمين الصحي كممارس عام، وده إللي قالته عن نفسها، على الرغم إن بعض أصدقائها قالوا إنها دكتورة تخدير، لبست الحجاب وهي عندها 15 سنة، وكان بإرادتها بدون ضغط من الأهل، وده بسبب تقصرها بمدرسة كانت بتدرس فيها لغة عربية.وفي سن 21 سنة.

لبست النقاب واتجوزت من رجل متدين، وكان متعصب جدا وأنجبت منه تلات أولاد، وفي سن 30 سنة أفكارها بدأت تتغير، وده كان بسبب ضرب جوزها المستمر ليها، ومن اللحظة دي خلقت لنفسها أفكار سلبية تعادي الإسلام عشان تبرر لنفسها إنها صح، وعشان كمان تهرب من سلطة جوزها عليها، وكانت تنقي إللي يعجبها وإللي على هواها في الإسلام وتتبعه، أما بقى أي حاجة ما تعجبهاش.كانت ترفض وتقول ده قهر وظلم والعقل والعلم رافضينا.عشان يعني تبرر لنفسها إللي بتعمله، وانفصلت عن زوجها، وكبرت المشاكل بينهم جدا، وحتى أولادها نفسهم بعدوا عنها ومش أولادها، بس ده أسرتها كمان، وده بسبب أفكارها المتطرفة المبنية على عشوائية وميول نفسية، ولما أي حد يواجهها تقول أنا أؤمن بالعلم وليس بالغيبيات، وطلعت في فيديو هي مصوراه اتكلمت فيه عن نفسها وحكت عن معاناتها من وجهة نظرها، وحكت إزاي خلعت النقاب وإزاي واجهة أهلها، وخصوصا إن طليقها أبو.اولادها

رجل متدين، ولمدة نص ساعة، تختصر طريق حياتها في الفيديو، وقالت إن نوال السعداوي هي أمها الفكرية ومؤمنة جدا بيها، لدرجة إنها عملت زي نوال السعداوي، وسمت نفسها باسم أمها، وقالت إن اسمي نهى فوزية سالم زي ما كانت بتقول نوال السعداوي على نفسها أنا نوال زينب السعداوي، فعلا أمها الفكرية، وقالت إنها عارفة إن ممكن تتقتل في أي وقت بسبب التهديدات إللي بتوصل لها عن أفكارها وكلامها، وإنها مش خايفة ومستعدة تواجه.أي حاجة، وقالت إن الموت جزء من الحياة، وبعد الموت مفيش أي حاجة ومفيش حساب، ومن ضمن تصريحاتها إنها ألفت كتاب وشرحت فيه أسباب خلع النقاب، كانت بتحاول يكون ليها تباعين وداعمين ليها، وده لسببين أول سبب انتصار أفكارها المريضة المبنية على جهل منها، والسبب التاني هو حماية ليها من أي حد يفكر يأذيها، واشتغلت في المجال العام علشان تثبت إنها ست صالحة وبتحافظ
على المجتمع، وعملت حملة اسمها ما ترميش على الأرض، وراحت في أماكن كتير تتصور ومعاها ورقة.

مكتوب عليها اسم الحملة وإنجازاتها في توعية الناس في النظافة، والمحافظة على أي مكان تروحه، ولكن جوه العسل فيه سم، وهو إن الحملة المراد منها مش المعنى الحرفي ده المراد منها إننا ما نرميش أخلاقنا في الأرض، ولا عقلنا في الأرض، ونصدق أي حاجة، وده كان كلامها على وصف الحملة، يعني لعب بالألفاظ علشان تعرف تدخل بأفكارها المسمومة لأي شخص…يتبع 👇👇👇
الجزء الاخير فى اول تعليق 👇👇👇👇

تركيا طلع كذاب. ومش بيشتغل معهوش الجنسيه التركيه أصلا. وده طبعا معناه إنها مش هتحصل على الإقامة وإن شكله كده عايزها هي اللي تصرف عليه وعلى أسرته وأولاده الأربعة وقالت إن عليه ديون كتير وما بيدفعش الإيجار بقاله شهور وإنها حزينة وندمانة إنها وثقت فيه وخصوصا إنها عملت كده وارتبطت بيه رغم إن أولادها وأسرتها كانوا رافضين الارتباط ده لإنه كان أصغر منها في السن ب سنة. والسؤال إللي بيطرح نفسه وإجابته أكيد هتظهر مع الأيام. هو مين إللي قتل دكتورة نهى هل
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.

لمتابعة القراءة اضغط على الرقم 4 في السطر التالي 🌹

1 2الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى